دکوراسیون آشپزخانه در‌ سبک‌های متنوع

انواع سبک های کابینت آشپزخانه:

  • دکوراسیون کابینت کلاسیک.
  • دکوراسیون کابینت نئوکلاسیک.
  • دکوراسیون کابینت مدرن.

*کابینت آشپزخانه کلاسیک :

دکوراسیون کابینت آشپزخانه‌های کلاسیک برگرفته از اصول بهره بری و نمای دکوراتیو از کابینت در گذشته هست.
مخصوصأ از طرح های معماری اروپایی و امریکایی تا حدودی کپی برداری یا بهتر است گفت ایده برداری شده است از این رو در طرح های کابینت کلاسیک از المان های طبیعی و سنتی نیز الهام گرفته شده که همانطور که پیداست استفاده از طرح، متریال و رنگ های طبیعی در کابینت های کلاسیک به وفور قابل مشاهده است و همین موارد ها سبب جدایی سبک کلاسیک از مدرن نیز میشود. 
در کل سبک کابینت کلاسیک سبکی پر نقش و نگار با حکاکی و نقوش برگرفته از طبیعت با جزئیات زیاد است.
در سبک کلاسیک همه موارد کاربردی هر یک با نقوش و طرحی بر اساس همین سبک بکار میروند تا یادآور دکوراسیون کلاسیک که از دیرباز تا به امروز بوده را خوب به نمایش بگذارد.
در کابینت های کلاسیک بیشتر از رنگ های سفید، کرم، ذغالی یا طوسی و طرح و رنگ چوب استفاده میشود و با رنگ های نقره ای، مشکی، طوسی و طلایی برای سایه کاری یا همان پتینه کاری داخل حفره ها و شیار های نقش نگارهای برای حجم دادن به آبجکت ها استفاده میشود.
درب و نمای کلی دکوراسیون کابینت کلاسیک اغلب از جنس چوب یا ام دی اف ممبران استفاده میشود. درب کابینت‌های کلاسیک، دارای نقش و نگار و همچنین منبت‌های حکاکی شده هستند که به دو روش روکش وکیوم و پوشش رنگ پلی اورتان کار میشوند که باز هر کدام از این دو مدل پوشش ها زیر شاخه های مربوط به خود را دارند.در خصوص انتخاب صفحه روی کابینت هم برای سبک کلاسیک اغلب از جنس های سنگ طبیعی، کوارتز، کورین و SPL استفاده میشود که علاوه بر زیبایی خاصی که دارند طرح رنگ آنها برگرفته از طبیعت میباشد که درخور همین سبک کلاسیک نیز میباشد.
همچنین تجهیزات و لوازم مدرنی مانند یخچال ها، اجاق گاز، هود، سینک، فر و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی هم که در دکوراسیون کابینت کلاسیک که لازم الاجرا و بکار گرفته میشوند هم سعی میشود از المان ها، رنگ و طرح متناسب با این سبک را داشته باشند تا خدشه ای به سبک دکوراسیون کلاسیک آشپزخانه وارد نکنند و یا بصورت مدل های توکار و مخفی هم مورد استفاده میشوند.
و همچنین کابینت کلاسیک نسبت به دکوراسیون های مدرن و نئوکلاسیک پلان آشپزخانه بزرگتر و وسیع تری را میطلبد، زیرا بخشی از فضای کابینت ها به مواردی چون ستون ها، سرستون ها، گل و الماس و تاج و پاخورهای متناسب با این سبک اختصاص پیدا میکند تا زیبایی و شکوه کابینت را به رخ بکشند.


*کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک :

کابینت آشپزخانه‌های به سبک نئوکلاسیک تلفیق و ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن هستند که نه خیلی در آنها جزئیات سبک و احجام پر نقش سبک کلاسیک بکار گرفته میشود و نه به سادگی سبک مدرن میباشد و با روحیات افرادی که بین این دو سبک را دوست دارند بسیار سازگار است و با کمترین طرح های منبت و شیار ها و پله ها روی درب ها خلاصه میشود و طرفداران زیادی این روز ها به خود جلب نموده و تا حدودی هم قابلیت شخصی سازی و الهام از دو سبک مدرن و کلاسیک را دارا میباشد.
از این رو در طرح های کابینت نئوکلاسیک از المان های کابینت دو سبک مطرح دیگر الهام گرفته شده که همانطور که پیداست استفاده از متریال ها و رنگ های متنوعی میتوان در طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک بهره مند شد و با زندگی های امروزی ما ایرانی ها هم به خوبی متناسب و دارای هارمونی است. 
در کابینت های سبک نئوکلاسیک نقوش ساده و ظریف میبایست به خوبی رعایت شود و از استفاده زیاد از این موارد میبایست پرهیز نمود زیرا استفاده زیاد از آنها طرحی درهم ریخته و نزدیک به کلاسیک را بیان میکند و این مورد در دراز مدت اصلأ خوشایند صاحب خانه نیست.
در ساخت و تولید درب و نمای کلی دکوراسیون کابینت نئوکلاسیک بیشتر از جنس مغز ام دی اف ممبران شده نیز استفاده میشود.


همچنین تجهیزات و لوازم اساسی آشپزخانه مانند یخچال ها، اجاق گاز، هود، سینک، فر و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی هم که در دکوراسیون کابینت نئوکلاسیک که لازم الاجرا و بکار گرفته میشوند هم سعی میشود از المان ها، رنگ و طرح متناسب با این سبک را داشته باشند تا لطمه ای به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک آشپزخانه وارد نکنند و یا بصورت مدل های توکار و مخفی هم مورد استفاده قرار میگیرند.
ابزار یا نقوشی که بر روی درب و نما های کابینت نئوکلاسیک کار میشوند بیشتر بصورت قاب دار و یا با شیار های ساده هستند و دیگر خبری از گل و سر ستون های بزرگ و کوچک نیست یا همان طرح های روستیک از استقبال بیشتری برخوردارند.
در مورد انتخاب برای صفحه روی کابینت هم برای سبک نئوکلاسیک بیشتر افراد از جنس های سنگ طبیعی، کوارتز، کورین و SPL و MDF روکش HPL استفاده میشود که علاوه بر زیبایی خاصی که دارند که مناسب همین سبک نئوکلاسیک نیز میباشد.

در کابینت های نئوکلاسیک میتوان از رنگ های طرح چوب و روکش چوب بصورت دونگ با ترکیب هم استفاده نمود و بیشتر از رنگ های سفید، کرم، ذغالی یا طوسی و طرح و رنگ چوب استفاده میشود و با رنگ های نقره ای، مشکی، طوسی تکرنگ یا دورنگ آن هم اکثرأ با پوشش مات یا سوپر مات چه در روکش وکیوم و چه در رنگ پوششی پلی اورتان انتخاب و استفاده میشود.
در ادامه لازم است اشاره شود که استفاده از درب های قاب دار و ویترینی شیشه ای برای برخی از کابینت های دیواری و کمدی آشپزخانه با رعایت طرح سازگار با سبک نئوکلاسیک نیز میتواند در دکوراسیون کابینت آشپزخانه شما مزیتی محسوب شود و فقط میبایست میزان استفاده از این مدل درب های قابدار و نوع طرح آنها هوشمندانه و به اندازه کافی باشد.
نباید فراموش کرد که سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه ها حد متعادل و میانه روی را میطلبد و انتخاب های هوشمندانه میتواند به شما در داشتن یک کابینت شیک زیبا بسیار کمک کند و میبایست از طرح و رنگ های بسیار ملایم و ساده بهره برد و همین موضوع سبب شده کابینت های نئوکلاسیک این روزها پرطرفدار و ترند شوند و این سادگی و لطافت این سبک است که با حضورش در فضای دکوراسیون آشپزخانه و منزل شما محیطی آرامشبخش و دلچسب را پدید می آورد. و از نظر زیبا شناختی در معماری داخلی این سبک برای عموم بسیار مناسب و مورد استفاده است و اثرات آن در روحیات افراد به خوبی ملموس است.


*کابینت آشپزخانه مدرن :

دکوراسیون کابینت آشپزخانه‌های مدرن برگرفته از حال حاضر میباشد و کمترین و کاربردی ترین آبجکت ها بصورت مخفی در آنها کار میشود.
که آنهم اغلب از طرح های بروز اروپایی ایده برداری شده است، از این رو در طرح های کابینت مدرن از المان های خاص و محدود استفاده میشود و با کمترین حجم ها و شکست ها طراحی و اجرا میشوند، متریال و رنگ هادر کابینت های مدرن اغلب رنگ های بدون خطوط و نقوش هستند و اکثرأ از رنگ های سالید و یکدست مانند سفید، کرم، طوسی، فیلی، سبز نیلی، سرمه ای، نسکافه ای، قهوه ای، آبی اقیانوسی، مشکی مات و براق انتخاب میشوند و همین انتخاب ها سبب ایجاد یک سبک مدرن در کابینت آشپزخانه مدرن نیز میشود. 
در مجموع وقتی صحبت از سبک مدرن میشود ذهن به این سمت میرود که یک کابینت کاملأ کاربردی با کمترین آبجکت های کاربردی طراحی شود بطور مثال هود بصورت مخفی درب ها و نما های کابینت بصورت کاملأ فلت و صاف و همچنین درخصوص مواردی مانند دستگیره نیز یا بصورت مگنتی، تاچ (لمسی) و یا از دستگیره مخفی انتخاب و استفاده میگردد تا کاملأ ظاهری فلت و یکدست پدید آید و همین قاعده در انتخاب و استفاده از تجهیزاتی مانند یخچال ها، اجاق گاز، هود، سینک، فر و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی هم رعایت میشود و از لوازم کاملأ فلت با گوشه های تیز و کمترین گردی، قوص و منحنی انتخاب میشود که رعایت مجموع این موارد یک طرح کابینت مدرن را پدید می آورند.
در سبک مدرن دیگر خبری از نقش نگار بر روی درب ها و تاج و زیرچراغ های منبت شده نیست و یا حتی از تاج و زیرچراغ هم استفاده و نمیشود و همه موارد انتخابی بر اساس مینیمال و لازم الاجرا بودن ها بر اساس کاربرد طراحی و ساخته میشوند.

درب و نمای کلی دکوراسیون کابینت مدرن اغلب از جنس ام دی اف های ساده، ام دی اف های برجسته، هایگلاس ها، پلی گلاس ها که از قبل در کارخانه تولیدی روکش و با برش و نوار لبه بر اساس سایز های مشخص تولید میشوند و به تازگی از درب های شیشه ای فریم لس یا فریم آلومینیومی هم بصورت ترکیبی در یونیت های ویترین و دکوری استفاده میشود. همچنین میتوان درب ها و نما های کابینت آشپزخانه مدرن را به صورت دو رنگ با یک کنتراست مشخصی انتخاب و اجرا نمود.
نمیتوان گفت کابینت های مدرن فقط مخصوص پلان و آشپزخانه های سایز کوچک و متوسط هستند و برای آشپزخانه های وسیع و بزرگ هم مناسب است.
در خصوص انتخاب صفحه روی کابینت هم میتوان از متریال هایی مانند کوارتز، کورین و SPL و MDF روکش HPL استفاده کرد که تنوع بالایی در انتخاب رنگ و طرح برای سبک مدرن برخوردارند.
همچنین تجهیزات و لوازم مدرنی مانند یخچال ها، اجاق گاز، هود، سینک، فر و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی هم که در دکوراسیون کابینت مدرن متناسب با همین سبک بصورت مینیمال انتخاب میشوند و هم سعی میشود از المان ها، رنگ و طرح متناسب با این سبک را داشته باشند و میشود از مدل هایی بصورت مدل های توکار و مخفی هم بهره برد.


انواع جزیره های کابینت آشپزخانه:

اولین نکته در خصوص کابینت جزیره یا آیلند که اغلب در ملاقات با مشتریان و کارفرمایان پیش می آید این است که برخی تصور میکنند که کابینت هایی که در جلو یا مرکز آشپزخانه امتداد دارند و از یک سو به کابینت های متصل به دیوار می پیوندند هم کابینت جزیره میگویند و فرق اصلی کابینت اپن یا کانتر با کابینت جزیره همانطور که از نامش پیداست میبایست خاصیت مجزا بودن داشته باشد و نه متصل بودن به ردیفی از کابینت ها و صرفأ در نقطه ای از مرکز یا در قسمتی که مرز آشپزخانه را مشخص میکند بدون هیچ اتصال و امتدادی به دیگر کابینت های متصل به دیوار ایجاد و درنظر گرفته شود و دقیقأ همانند یک جزیره یا همان آیلند بصورت خودکفا قرار گیرد.

*ابعاد و تعادل کابینت جزیره
نکته حائز اهمیت دیگر درمورد کابینت های آیلند یا جزیره ابعاد آنها میباشد و کابینت های جزیره میبایست یک حداقل ابعادی را دارا باشند تا جهت حفظ تعادل و داشتن بستر مناسب که در معرض حرکت کردن و افتادن درصورت تکیه دادن یا باز و بسته نمودن درب و کشو ها و یا با حرکات قابل پیشبینی احتمالی شیطنت های کودکان که گاهی از کابینت جزیره بالا میروند یا بر روی آن می ایستند و حرکات پر تنش انجام میدهند از ایستایی و مقاومت خوبی برخوردار باشند که تناسب مشخصی بین طول و عرض آن میبایست رعایت گردد.

*فاصله اطراف کابینت جزیره
کابینت های جزیره را میتوان هم بصورت L ال شکل و هم بصورت خطی، لاین و T تی شکل کار کرد و فقط میبایست حداقل فاصله مابین کابینت جزیره و کابینت های متصل به دیوار که متصل هستند برای رفت آمد و همچنین اگر کمد فر و یخچال در مقابل آنها هست و برای دسترسی و ایستادن در موقعیت مناسب را میطلبد رعایت شود و این فاصله معمولأ حداقل 85 سانتیمتر باشد تا عبور دونفر همزمان و یا فضایی برای عبور تجهیزات مانند یخچال های ساید و همچنین ایجاد فضایی برای باز شدن کشو و درب های کابینتها، یخچال و کشو های مقابل آنها درنظر گرفت.

*کابینت جزیره متحرک چرخ دار
در برخی از کابینت های جزیره با صلاح دید و نیاز کارفرما میتوان بجای پایه های ثابت از چرخ هم استفاده کرد که میتوان کابینت جزیره را در صورت نیاز بابت تغییر دکوراسیون یا نظافت زیر آن و یا اینکه برای عبور وسایل بزرگتر از آن درگاه آن را به راحتی جا بجا نمود و فقط این نکته را درنظر داشت از چرخ های قفل دار مخصوص با قابلیت تحمل وزن مشخص استفاده نموده و قفل دار بودن آنها مخصوصأ برای جزیره های دارای نهار خوری یا آنهایی که به عنوان میز کار در آشپزخانه استفاده میشوند ضروری بوده حتمأ باید از چرخ های قفل دار برای کابینت جزیره بکار برد که تحمل وزن خود کابینت جزیره با احتساب صفحه سنگین روی آن و لوازمی که در داخل به آن اضافه میشود را داشته باشد.

*کابینت جزیره با سینک، اجاق گاز و فر
در برخی از کابینت های جزیره بر اساس سلیقه و خواسته کارفرما میتوان تجهیزات اساسی مانند سینک، اجاق گاز و فر را در آن تعبیه و جانمایی کرد که اولین نیاز آن قرار دادن تاسیسات مربوط به سینک، لوله کشی اجاق گاز و یا اگر اجاق برقی است سیم کشی مقاوم آن و همچنین در نقطه مقابل اجاق گاز لوله خروجی هود و برق آن در نظر گرفته شده باشد و یا اگر امکان عبور و تعبیه لوله هود در سقف نیست از هودهای مدل لوستری بدون خروجی و فیلتر دار استفاده نمود.
همچنین باید در نظر داشت با توجه به الگو برداری ما از طرح های اروپایی به این نکته هم دقت شود که آیا سبک زندگی ما به لحاظ پخت و پز و شستشو ظروف به همان میزان که در آشپزخانه های اروپایی و آمریکایی کم است و به لحاظ فرهنگی شاید برای ما ایرانی ها خوشایند نباشد که در هنگام میزبانی از مهمانان در مقابل آنها به شستن ظروف کثیف یا پخت غذا مشغول باشیم و این هم میتواند مزیت باشد و هم عیب و البته برای اشراف به مواردی مانند کودکان، تلویزیون و معاشرت با مهمانان در هنگام کار در آشپزخانه نیز مزیت محسوب شود که بستگی به انتخاب هر خانه دارد.


*کابینت جزیره برای همه سبک ها
محدودیتی در انتخاب کابینت جزیره برای سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن وجود ندارد و میتوان از انواع کابینت های جزیره برای سبک های مختلف بهره برد و فقط میبایست هارمونی یا تناسب طرح و جنس کابینت های جزیره با کابینت های آشپزخانه رعایت شود تا لطمه ای به دکوراسیون آشپزخانه وارد نگردد و علاوه بر کاربردی بودن جزیره به زیبایی فضای آشپزخانه هم کمک کند.

*میز نهار خوری در کابینت جزیره
درنظر گرفتن میز نهارخوری برای بخشی از کابینت جزیره با توجه به فضای کم خانه های امروزی امری اجتناب ناپذیر است و میتوان با ایجاد فضایی در کابینت جزیره و اختصاص صفحه ای که زیر آن برای قرار گیری جای پا و صندلی خالی باشد میز نهار خوری را به فضای داخلی یا بیرونی آشپزخانه اضافه نمود که با وجود آن دیگر نیازی به داشتن میز نهارخوری مجزا در فضایی از خانه و اشغال سالن خانه نباشد و ابعاد ارتفاع، طول و عرض میبایست بر اساس صندلی های مشخص و تعداد نفرات استفاده کننده درنظر گرفته شود تا در زمان استفاده با مشکل و ایرادات مواجه نشوید و میتوان قسمت نهارخوری کابینت جزیره را بصورت خطی یا کله ای از جزیره و یا بصورت L ال شکل یا T تی شکل طراحی و اجرا نمود.


انواع جنس و متریال کابینت :

  • کابینت MDF ام دی اف.
  • کابینت هایگلاس.
  • کابینت پلی گلاس.
  • کابینت روکش چوب.
  • کابینت ممبران روکش وکیوم.
  • کابینت ممبران پوشش رنگ پلی اورتان.
  • کابینت ممبران پولیشی فوق براق.

*کابینت MDF ام دی اف

در ساده ترین مدل کابینت به غیر از نئوپان یا همون لترون که به دلیل ضعیف بودن و اختلاف قیمت ناچیزش بهش نمیپردازیم و تا به حال در سفارشاتمون پیشنهاد و استفاده نکردیم، کابینت با جنس ام دی اف رو میشه نام برد.
ام دی اف ها ساده ترین و نرمال ترین متریال برای درب های کابینت ها هستند که هم تنوع خوبی در طرح و رنگ دارند و هم از نظر مقاومت چیزی کمتر از دیگر متریال ها ندارند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند. و در مقابل خش پذیری و حرارت تا درصد بالایی مقاوم هستند و همچنین سطوحی مانند براق، مات، برجسته و فوق برجسته در سمپل های اونها یافت میشه و بیشتر با سبک ها مدرن و یا ترکیب شون در سبک نئوکلاسیک هم مورد استفاده قرار میگیرند و روکش آنها بصورت فابریک ملامینه بوده و دیگر امکان حکاکی و ایجاد نقوش در آنها نیست زیرا با هر گونه ماشینکاری یا براده برداری به سطح خام متریال دست پیدا میکنید و ظاهر مناسبی ندارد و پس از برش در سایز های مختلف برای درب های کابینت مقاطع لبه آنها با دستگاه نوار لبه PVC با رنگ های مشابه پوشیده میشه و برخی این رو ضعف میدونند که درست هم هست و زیباتر میشه اگر مانند روکش وکیوم ها و رنگ های پلی اورتان کاملأ یکدست و با یک رنگ و متریال پوشیده شوند.


*کابینت هایگلاس

کابینت ها با جنس درب و نمای هایگلاس هم تقریبأ مانند ام دی اف ها هستند و با این تفاوت که روکش های آنها لمینت بوده و از سطوح مات و براق برخوردارند و همینطور پشت ورق های هایگلاس همگی با نوعی کاغذ مقاوم برنگ سفید کاور میشوند و در اصل هایگلاس ها یکرو بوده و مناسب دیوایدر یا طبقاتی که از دو طرف دید دارند نمیباشد. و در نهایت رنگ های مات سمپل های هایگلاس با توجه به کیفیت و نوع سطوحشون برخی از آنها خاصیت نفوذپذیری دارند و در دراز مدت بر اثر تماس با چربی و مواردی مانند لاک، خودکار و ماژیک مانند اول تمیز و پاک نمیشوند و آثاری از آنها میماند که هایگلاس های براق این مشکل رو ندارند و با توجه به روکش لمینت براقی که دارند به راحتی هر موادی از روی آنها برداشته و تمیز مثل اول شان میشوند و هایگلاس ها بیشتر برای کابینت های سبک مدرن بکار میروند تا دیگر سبک ها.


*کابینت پلی گلاس

کابینت ها با درب پلی گلاس هم معمولأ برای سبک مدرن بکار رفته میشوند و روکش های آنها هم از قبل پرس شده و آماده به کارگاه میرسند و در آنجا براساس سایز های مشخص درب کابینت ها برش و نوار لبه آنها زده میشود و برتری آنها نسبت به هایگلاس ها مقاوم تر بودن سطوح آنها در برابر خط و خش و نظافت هستند و همچنین از ضخامت بیشتری نیز برخوردارن و تا به امروز وارداتی بوده و داخل کشور تولید نمیشوند همچنین ورق های پلی گلاس پشت آنها مانند هایگلاس ها کاغذی و سفید نبوده و از یک لایه مقاوم تر و با همان طیف رنگی که در جلو درب کار شده در پشت هم با کمی تفاوت کاور شده است.


*کابینت روکش چوب

کابینت های روکش چوب هم در اصل مغز آنها ام دی اف بوده و در صورت تمایل به ایجاد طرح و حکاکی روی درب با روکش طبیعی انواع چوب درختان در رنگ های متفاوت پوشیده میشوند و سپس با خود رنگ ها و رنگ های جلا دهنده روی روکش های طبیعی چوب پوشش داده میشود و فقط این نکته را باید درنظر داشت درب کابینت های روکش چوب پس از حکاکی مغز خام ام دی اف رویت میشود و باید رنگی انتخاب نمود که تفاوت زیادی مابین دو سطح روکش چوب و شیار های خام خیلی محسوس نباشد زیرا روکش های چوب مانند روکش وکیوم ها منعطف نبوده و امکان نفوذ و پوشش در شیار ها و نقوش را ندارند و ماشینکاری طرح ها پس از پرس شدن روکش روی درب ها انجام میشود و دیگر به نوار لبه هم نیازی نیست و برخی برای در اختیار داشتن کابینت با روکش طبیعی این مدل درب ها را انتخاب میکنند و هزینه کمتری نسبت به درب های تمام چوب دارد و دیگر معایب تنش و بوجود آمدن ترک و پوسته شدن در آنها به این راحتی ها مانند چوب پدید نمی آید.


*کابینت ممبران روکش وکیوم

کابینت های ممبران روکش وکیوم بیشتر محدودیت های دیگر متریال ها را رفع نموده. منظور از ممبران درب هایی هستند که مغز آنها ام دی اف بوده و میتوان طرح و نقش دلخواه را بسته به نوع سبک کابینت ها روی آنها با دستگاه های CNC اجرا نمود و پس از آن با دستگاه های وکیوم روکش انتخابی دلخواه خود را که از جنس PVC میباشد را وکیوم و کاور نمایید و همچنین امکان آن هست که پشت درب یا طبقات ویترین کابینت را هم با همان روکش دلخواه پوشش دهید و بصورت یک تکه و یک جنس دیده شود و دیگر نیازی به نوار لبه هم نیست و کار شیک تر و زیباتر جلوه میکند و میتوان از درب های ممبران روکش وکیوم برای کابینت های سبک مدرن بدون حکاکی و سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک با حکاکی و نقوش بهره برد و در خصوص تاج، زیرچراغ و پاخور ها هم به همین ترتیب میتوانید طرح و رنگ دلخواه خود را روی احجام مختلف روکش و متناسب با درب های کابینت در اختیار داشته باشید.


*کابینت ممبران پوشش رنگ پلی اورتان

کابینت های ممبران با رنگ پلی اورتان تقریبأ همانند روکش وکیوم ها هستند و بر روی مغز خام ام دی اف کار میشوند و با این تفاوت که بعد از آماده شدن درب خام به جای روکش وکیوم میتوان آنها را با رنگ پلی اورتان هر دو طرف درب را پوشش داد و انواع رنگ ها را همانند رنگ خودرو بصورت کامپیوتری ترکیب و رنگ دلخواه خود را در اختیار داشته باشید و میتوانید در درصد ماتی و براقی آن هم به دلخواه دست داشته باشید و رنگ های پلی اورتان هم از مقاومت خوبی برخوردارند و مزیت اصلی آنها این است که در برخی موارد که روکش وکیوم امکان پوشش برخی حفره ها و شیار های نقوش پیچیده روی ام دی اف را ندارد با رنگ این محدودیت رفع میشود و به راحتی تمام منافذ پوشش داده میشوند.


*کابینت ممبران پولیشی فوق براق

کابینت های پولیشی هم همانند درب های کابینت ممبران رنگ تمامی مراحل را میگذرانند و فقط با این تفاوت که یک مرحله دیگر به نام پولیش با مواد براق کننده ای که به آنها افزوده میشود اضافه میشود و نوعی لایه براق کننده قوی بر روی درب ها پاشیده میشود که نمای درب کابینت را فوق العاده براق میکند و مانند لایه شیشه ای به چشم میخورد و مقاومت سطح روی درب هم بالاتر رفته و فقط برای کابینت های براق مورد استفاده قرار میگیرد و برای سبک های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

رنگ ها

کابینت اپن

ویترین در آشپزخانه

نورپردازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا